The sustainable development goals: education, gender equality and inclusion in the Master's Degree in Social Development III Taller "Igualdad de Género: Avances y Proyecciones"

Main Article Content

Geydis Fundora Nevot
Niuva Ávila Vargas
Danay Díaz Pérez
Yiglén Salazar Cisneros

Abstract

The objective of the research was to identify and analyze the inclusion of the Sustainable Development Goals education, gender equality and inclusion in the Master's Degree in Social Development of the Latin American Faculty of Social Sciences of the University of Havana, Cuba, through the analysis of master's degree documents, students' theses, discussion groups with graduates and a questionnaire to the faculty. The results of the research showed that the Master's Degree in Social Development provided and promoted knowledge for the inclusion of the Sustainable Development Goals addressed in its courses and research.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fundora Nevot, G., Ávila Vargas, N., Díaz Pérez, D., & Salazar Cisneros, Y. (2025). The sustainable development goals: education, gender equality and inclusion in the Master’s Degree in Social Development : III Taller "Igualdad de Género: Avances y Proyecciones". Congreso Universidad, 11(4), e48. Retrieved from https://revista.congresouniversidad.cu/congreso/article/view/48
Section
Scientific articles

References

Caram León, T., Tejuca Martínez, M., Ávila Vargas, N., Díaz Pérez, D., & Fundora, G. (2018). Introducción del enfoque de género en las carreras de la Universidad de La Habana. El caso de Bioquímica y Biología Molecular, Psicología y Sociología. Revista entorno (66), 163-170. https://camjol.info/index.php/entorno/article/view/6736

Caram León, T., Tejuca Martínez, M., Fundora Nevot, G., Ávila Vargas, N., & Díaz Pérez, D. (2020). Carreras masculinizadas en la Universidad de La Habana: construcciones de género en el estudiantado y profesorado. Revista Estudios del Desarrollo Social: Cuba y América Latina, 8(1). http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2308-01322020000100011&lng=es&tlng=es

Caram León, T., Tejuca Martínez, M., Ávila Vargas, N., Díaz Pérez, D., Fundora, G., & Álvarez, J. (2021). Equidad social y currículo oculto: hacia nuevas prácticas docentes. Santiago, (154), 165-184. https://santiago.uo.edu.cu/index.php/stgo/article/view/5286

ONU. (2015). La Agenda de Desarrollo Sostenible. Organización de Naciones Unidas. http://www.un.org/sustainabledevelopment/es/la-agenda-de-desarrollosostenible

PNDES (2019). Plan Nacional de Desarrollo Económico y Social hasta el 2030. Palacio de La Revolución. https://www.presidencia.gob.cu

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.